Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Årets gang

Årets gang

Traditioner og mærkedage:

Vi fejrer de gængse traditioner og mærkedage i løbet af året og inddrager temaerne i vores pædagogiske arbejde. Fra fastelavn til Jul og alt derimellem, præsenterer vi børnene for ex. historier, musik, kreative muligheder, bevægelser og aktiviteter forbundet med disse. Vi fejrer fastelavn og slår katten af tønden med dertilhørende aktiviteter. Vi udfolder det kreative hjørne ved alle højtider.

Vi har nogle uger om året projekt verdensbilleder hvor vi også får mulighed for at høre mere fra de børn der har rødder i andre lande eller kulturer.

Vi har plante/spiredage i foråret. 

I skoven har vi en drillenisse og i byen lægger julemanden til tider gaver til os mens vi holder samling….. det er dog ikke lykkes os at se ham endnu!!!!

Vi holder julefrokost og danser om juletræet.

Vi fejrer de kommende skolebørn der skal starte i fritidshjem i slutningen af april.

Hele året følger vi naturen tæt på i skoven og udnytter de muligheder hver årstid bringer med sig.

Vi afholder årligt Hasselhusdag samt 1 arbejdsdag i skoven; her har vi mulighed for at møde hinanden på tværs af holdene og børnene får mulighed for at vise rundt og fortælle om alt hvad det laver i skoven.

 

Årshjul:

Vi arbejder efter et årshjul, hvor vi hver måned har et tema/projekt/fokus. Der er forskellige muligheder alt efter om vi er i byen eller i skoven og derfor flytter fokus sig lidt alt efter lokation og behov.

Børnene er medinddraget i dette og vi lytter til deres inputs og ideer.

Årshjulet tager udgangspunkt i læreplanstemaerne og værdigrundlaget.

Derudover er der særlige behov der dukker op i løbet af året – både for gruppen og det enkelte barn.

Det er et inkluderende årshjul hvor der er plads til alt fra planlagt, spontant til særlige behov der opstår og skal inkluderes i det pædagogiske arbejde i løbet af året.

Dokumenter

Årets gang og årshjul.docx_.pdf

Shape Created with Sketch.